Business Insider
| Biz Carson | 04 november 2015Nalden, de man met maar één naam, bijt met WeTransfer in de enkels van Box en Dropbox. Op ‘ontdekkingsreis’ in de VS is zijn bedrijf in omvang verdubbeld, met 35 miljoen unieke gebruikers per maand en een record van 4,3 miljoen transfers per dag.
De sleutel tot succes van WeTransfer – het Nederlandse internetbedrijf waarmee grote bestanden kunnen worden verstuurd – zijn beeldvullende, schitterende advertenties die zowel geld opbrengen als Naldens favoriete woord – ontdekking – mogelijk maken. ‘Ik zie WeTransfer als een fantastisch museum waarin je grote werken kunt ontdekken,’ zegt hij. Zo’n uitspraak hoor je niet van Aaron Levie van Box of Drew Houston van Dropbox. Maar WeTransfer, een stijlvol neefje van Dropbox, is simpel en mooi ontworpen. Populair in Europa vanwege de eenvoud, het ontbreken van een registratieverplichting en de afwezigheid van advertenties die je achtervolgen. Een ander voordeel van het bedrijf op zijn Amerikaanse concurrenten: het maakt al winst.