dossier amerika doet niet meer mee


De globalisering lijkt over haar hoogtepunt heen.

De VS kiezen onder Donald Trump voor een protectionistische koers (‘America first’), die ingrijpende gevolgen kan hebben voor de Europese export. Ook de hoogtijdagen van de multinationals lijken voorbij. Zijn straks de Aziatische landen de lachende derde?

1. Kan Europa het ook zonder Amerika?

2. Hoogtijdagen multinationals zijn voorbij

3. Foxconn wil Trumps spelletje best meespelen

4. China, de andere wereldkampioen

5. Trump vs. Adam Smith

Openingsbeeld: Bedrijven als Mercedes-Benz vrezen voor dalende exportinkomsten als gevolg van het beleid van Donald Trump. – © Mike Coppola / Getty Images


Deel dit artikel


Recent verschenen