Financial Times
| Londen | Hannah Kuchler | 04 februari 2019Mark Zuckerberg weet dat het een lastige klus wordt om Facebook erbovenop te helpen. Het bedrijf verloor meer dan een kwart van zijn beurswaarde, het moreel van de werknemers heeft een dip en er moet een strengere regelgeving komen voor zijn platform met twee miljard gebruikers.
In een eind vorig jaar verschenen nieuwjaarsnotitie erkende Zuckerberg dat er veel werk aan de winkel is. Maar de oprichter wees ook op positieve veranderingen, zoals het legertje van dertigduizend medewerkers dat zich met veiligheid bezighoudt en de miljarden die het bedrijf elk jaar in beveiliging investeert. Ook zijn er nieuwe privacyopties ingevoerd en is er meer transparantie verschaft over gerichte reclame, door het publiceren van een database met politieke advertenties. ‘We zijn tegenwoordig een heel ander bedrijf dan in 2016 of zelfs een jaar geleden,’ schreef hij op Facebook. ‘We hebben ons DNA fundamenteel veranderd en zijn bij al onze diensten meer gespitst op het voorkomen van schade, en we laten een groot deel van ons bedrijf daar nu systematisch aan werken.’