Verenigde Staten (o.a.) | maandblad | oplage 800.000
GQ, Gentelmen's Quarterly, kwam in 1931 in de VS op de markt als Apparel Arts, een kwartaalblad over herenmode dat werd verspreid onder wederverkopers van zaken waarin een man zich zoal hult. Het werd in de naoorlogse jaren een dermate groot succes dat de uitgever in 1957 besloot de markt te verbreden naar een algemeen (mannelijk) publiek onder de naam Gentlemen’s Quarterly, in 1967 afgekort tot GQ. Inmiddels verschijnt het wereldwijd, tot in India, China en Rusland, en in vele talen. De Amerikaanse oplage schommelt rond 600.000 exemplaren. Herenmode is nog steeds een raison d’être, maar het aandachtsgebied is gegroeid, onder meer naar minder warm geklede jonge vrouwen, ook en vooral op het omslag. En voorts bevat GQ artikelen van algemene strekking, zoals in 2009 een verhaal waarin werd gesuggereerd dat Vladimir Poetin in 1999 aan de macht zou zijn gekomen door het ensceneren van een ‘terreuraanslag’ op een flatgebouw in Moskou, die aan 300 Moskovieten het leven kostte en in werkelijkheid was gepleegd door Poetins vrienden van de KGB.
Geen tijd om 943 kranten wereldwijd bij te houden? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Onze nieuwsbrief wordt wekelijks verstuurd.
inschrijven
Deze website gebruikt cookies. Door de site te gebruiken gaan we er vanuit dat je ze accepteert. OK
Manage consent
Over onze cookies
Deze website gebruiks cookies die de gebruikservaring verbeteren. De cookies die we als noodzakelijk categoriseren worden opgeslagen door je browser en zijn essentiëel voor een goede werking van de basisfuncties van deze website. We gebruiken ook third-party cookies die ons helpen te analyseren hoe deze website gebruikt wordt. Deze cookies kunnen ook voor marketingdoeleinden worden gebruikt. Ze worden alleen door je browser opgeslagen als je daar toestemming voor geeft.
Onze noodzakelijke cookies zijn essentiëel voor het goed functioneren van deze website. De basisfuncties en beveiliging van deze website zijn hiervan afhankelijk. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.