Zuid-Koreaans zuivelmerk biedt excuses aan voor reclame met vrouw als koe

© Park Ji-hwan / AFP

360 Magazine

| Amsterdam | 27 december 2021

Lees ook het andere kort nieuws uit de buitenlandse pers van vandaag:

» Regio Berlijn investeert half miljard euro in kinderopvang

» Ook Deense musea moeten sluiten vanwege oprukkende omikronvariant

Seoul Milk verwijdert reclame van YouTube na kritiek

Het grootste zuivelmerk van Zuid-Korea moet diep door het stof vanwege een reclame waarin vrouwen als koeien worden afgebeeld. In de commercial van Seoul Milk is te zien hoe een man in het geheim een groep vrouwen in een weiland filmt, die later in koeien veranderen. Na publieke verontwaardiging verwijderde Seoul Milk de commercial van YouTube, maar het filmpje is sindsdien viraal gegaan omdat het opnieuw werd geüpload door internetgebruikers, bericht BBC. De bezwaren betreffen ook het gedrag van de filmende man vanwege de vergelijking met ‘molka’, de Zuid-Koreaanse term voor de illegale praktijk van het stiekem filmen van vrouwen.

‘Aan iedereen die zich ongemakkelijk voelde bij de melkcommercial die vorige maand werd uitgebracht, bieden we onze oprechte excuses aan’, aldus moederbedrijf Seoul Dairy Cooperative in een online verontschuldiging. ‘We nemen deze zaak serieus en zullen een interne evaluatie uitvoeren om ervoor te zorgen dat soortgelijke incidenten in de toekomst worden voorkomen. Verontschuldigend buigen we onze hoofden.

Lees ook:

Recent verschenen