360 Magazine
| Amsterdam | 07 april 2022Lees ook het andere kort nieuws uit de buitenlandse pers van vandaag:
» Zuid-Afrika: beschermd natuurgebied bestormd voor landbouwgrond
» Colombia: voormalig hoofd van Clan del Golfo wordt uitgeleverd aan VS
Schermen in plaats van deuren
Walgreens en andere retailers in de VS hebben in duizenden winkels hun koelkasten en vriezers voorzien van ondoorzichtige deuren met iPad-achtige schermen. Deze schermen van de start-up Cooler Screens gebruiken bewegingssensoren en camera’s om te laten zien wat er achter de deuren zit. Daarnaast tonen ze productinformatie, prijzen, aanbiedingen en, het meest aantrekkelijk voor betrokkenen: betaalde advertenties. Adverteerders zijn er blij mee en de technologie levert de winkels extra inkomsten op, schrijft CNN.
Walgreens begon in 2018 met testen van de schermen en heeft ze inmiddels geïnstalleerd op enkele duizenden locaties in het hele land. Ook bedrijven als Kroger, CVS, GetGo en tankstations van Chevron testen de Cooler Screens. Volgens de start-up zijn er nu ongeveer tienduizend schermen in winkels, die maandelijks door ongeveer 90 miljoen consumenten worden gezien.
Bij klanten leiden de schermen echter tot grote irritatie. ‘Door die digitale schermen bij Walgreens moest ik eerst naar een advertentie kijken voordat ik wist waar de diepvriespizza’s lagen’, klaagde een boze klant op Twitter.
Lees ook: