Journalisten
Marc Beise
Zijn liefde voor Italië gaat al zijn hele leven met hem mee. Nu is Dr Marc Beise sinds 1 januari 2023 Italië-correspondent van de Süddeutsche Zeitung in Rome. Van 1985 tot 1989 werkte hij als redacteur bij de Offenbach-Post, als hoofd van de rubrieken politiek, bedrijfsleven en panorama. Van 1989 tot 1995 was hij onderzoeksassistent en coördinator van de interdisciplinaire DFG-onderzoeksgroep 'Europese en internationale economische orde' aan de universiteit van Tübingen. In 1995 keerde Beise terug naar de journalistiek als redacteur van het Handelsblatt in Düsseldorf, dat hij in 1999 met zijn gezin verliet voor München als hoofd van de afdeling economisch beleid. Bij de Süddeutsche Zeitung begon hij als plaatsvervangend hoofd van de economische afdeling, waar hij van 2007 tot 2022 hoofd van de redactie Economie was. Hij heeft ook een aantal boeken geschreven, waaronder 'Deutschland Digital', 'Wir brauchen die Flüchtlinge', 'Ausplünderung der Mittelschicht' en 'Deutschland – falsch regiert?'.
De grote bijensterfte. Een ode aan de Piaggio Ape
Süddeutsche Zeitung | München
Hoe Europese landen het geboortecijfer proberen op te krikken
Süddeutsche Zeitung | München
